درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 21:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48404صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 28 آذر 1400 - 07:29
انواع مختلف روابط‌عمومی
محمد باقر امیری – مدیر روابط‌عمومی شورای عالی آموزش و پرورش - روابط‌عمومی به خودی خود یک رشته متنوع و چند بعدی است. متخصصان روابط‌عمومی از تعدادی تاکتیک مختلف برای تکمیل اهداف خود و حفظ تصویر عمومی مثبت برای سازمان خود استفاده می کنند. بین این تاکتیک‌ها همپوشانی وجود دارد، و اگرچه هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند، اما همه آنها می‌توانند به عنوان بخشی از یک استراتژی روابط‌عمومی موفق استفاده شوند. یک متخصص روابط‌عمومی با تجربه و آگاه از همه یا ترکیبی از آنها در صورت نیاز استفاده خواهد کرد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی به خودی خود یک رشته متنوع و چند بعدی است. متخصصان روابط‌عمومی از تعدادی تاکتیک مختلف برای تکمیل اهداف خود و حفظ تصویر عمومی مثبت برای سازمان خود استفاده می کنند. بین این تاکتیک‌ها همپوشانی وجود دارد، و اگرچه هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند، اما همه آنها می‌توانند به عنوان بخشی از یک استراتژی روابط‌عمومی موفق استفاده شوند. یک متخصص روابط‌عمومی با تجربه و آگاه از همه یا ترکیبی از آنها در صورت نیاز استفاده خواهد کرد.
 
 برخی از برجسته ترین انواع روابط‌عمومی عبارتند از:
 
 روابط اجتماعی
 
 یکی از مهم ترین نکات کار روابط‌عمومی برای بهبود روند برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان استفاده از تکنیک روابط اجتماعی است، این تکنیک می تواند از طریق حضور در بین اجتماعات و یا همایش ها مراسم ها و... ایجاد شود.
 
 روابط جامعه شامل بهبود تصویر سازمان با جامعه محلی یا منطقه ای است. اغلب، کسب‌وکارها مستقیماً از طریق رویدادها، کارهای خیریه یا درگیر شدن با یک پروژه محلی با جامعه درگیر می‌شوند. این به ارتقای حضور سازمان در جامعه کمک می کند و رابطه ای با اعضای آن جامعه برقرار می کند.
 
 برای کسب و کارهای محلی یا کوچک، روابط اجتماعی شکل مهمی از روابط‌عمومی است. شما باید بدانید که چگونه می توانید به بهترین نحو با جامعه خود تعامل داشته باشید و به آنها خدمت کنید تا گفتگوی مثبتی با آنها ایجاد کنید. کسب و کارهای بزرگتر یا ملی نیز می توانند از روابط اجتماعی بهره ببرند، به ویژه اگر رویدادهای محلی برگزار کنند یا در آن شرکت کنند. با دسترسی به رسانه های اجتماعی، حتی رویدادهای کوچک و جامعه محور می توانند به اخبار ملی تبدیل شوند.
 
 روابط رسانه ای
 
 روابط رسانه ای به تعامل شما با مطبوعات و رسانه ها مربوط می شود. برنامه ریزی کنفرانس های مطبوعاتی، سازماندهی مصاحبه ها و نوشتن بیانیه های مطبوعاتی همگی نمونه های رایجی هستند، اما هر نوع ارتباط با مطبوعات در حوزه روابط رسانه ای قرار می گیرد. بسته به سازمان، یک متخصص روابط رسانه ای ممکن است تنها کسی باشد که این مسئولیت ها را بر عهده می گیرد. در موارد دیگر، یک متخصص روابط‌عمومی ممکن است پاسخگوی انواع روابط‌عمومی باشد.
 
 تقریباً همه سازمان‌ها می‌توانند از روابط رسانه‌ای بهره ببرند - این اساساً نوعی تبلیغات رایگان است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که نمی توانید آنچه را که مطبوعات در مورد سازمان می گویند و می نویسند را کنترل کنید. در حالی که می‌توانید ایده‌ای برای پوشش رسانه‌ای مطرح کنید، آنها ممکن است زاویه خودشان را در مورد داستان بگیرند و روایتی را که شما تصور می‌کردید تغییر دهند. برای کار در روابط رسانه ای، باید سازماندهی شده اما بسیار انعطاف پذیر باشید.
 
 امور عمومی
 
 این شکل از روابط‌عمومی که لابی نیز نامیده می شود، مستلزم ایجاد رابطه بین سازمان شما و دولت است. شما باید با مقامات دولتی که به هدف شما اهمیت می دهند و حتی ممکن است آن را ترویج کنند، ارتباط برقرار کنید. چه تغییر در قوانین به شما اجازه دهد محصولات بیشتری بفروشید یا بخواهید مردم را متقاعد کنید که به خدمات شما اهمیت دهند، دولت می تواند ابزار قدرتمند روابط‌عمومی باشد.
 
 مشارکت اجتماعی سازمان
 
 مشارکت اجتماعی سازمان جنبه ای از روابط‌عمومی است که برای بهبود تصویر عمومی شما به عنوان یک سازمان اخلاقی کار می کند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند پرداخت منصفانه به کارگران و کارمندان، تنها با استفاده از نیروی کار یا مواد اخلاقی برای محصولات شما، یا تلاش برای ترویج تنوع در تبلیغات برای سازمان شما.
 
 این شکل از روابط‌عمومی می تواند برای هر کسی مفید باشد، اما اگر پایگاه مشتریان شما جوان و آگاه در مورد مسائل اجتماعی فعلی باشد، ممکن است مفید باشد. مشارکت اجتماعی شرکتی می تواند نشان دهد که شما نکات دردناک آنها را درک می کنید و به رسیدگی به آنها اهمیت می دهید.
 
 مدیریت بحران
 
 مدیریت بحران سازمان کاری سخت، تخصصی و از عهده هر کسی بر نمی آید، البته بحران همیشه هم بد نیست برخی اوقات بحران خود یک فرصت است برای آشنایی بیشتر مخاطب با کارکردهای سازمان، بحران گاهی اوقات تبدیل می شود به کلیدی برای باز کردن درب جدیدی بر روی سازمانها.
 
 وقتی اتفاقی برای سازمان می افتد، هویت سازمان را تهدید می کند، زمان مدیریت بحران فرا رسیده است. این می تواند به دلیل فراخوان محصول، اتهامات بدرفتاری با کارمند یا مشتری، اشتباه مدیر یا کارمند، یا هر نوع رسوایی دیگری باشد. علت هر چه باشد، کنترل آسیب می تواند برای موفقیت آینده سازمان شما ضروری باشد.
 
 مدیریت بحران معمولاً تنها پس از مطرح شدن یک موضوع مهم مورد نیاز است، به خصوص اگر آن را عمومی شده باشد. در حالی که برخی از موقعیت ها با گذشت زمان از بین می روند، برخی دیگر ممکن است نه، که می تواند منجر به آسیب نامحدود یا دائمی به برند شما شود. روابط‌عمومی می تواند به چرخش موضوع و تغییر روایت تهدید و به کاهش بحران کمک کند. تأخیر یا اشتباه می تواند به سازمان آسیب بیشتری وارد کند، بنابراین واکنش سریع و صحیح کلید مدیریت بحران است.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد